روش تحصیل,  صوت دروس

همه چیز درباره کارگاه تقریر نویسی…

.

برای اطلاع از شرایط دوره کارگاه تقریرنویسی، جزئیات ثبت نام و دسترسی به صوت های تدریس شده و دانلود PDF جزوه کارگاه، این متن را تا پایان مطالعه کنید. سید مجتبی امین جواهری

  • ایده کارگاه تقریر نویسی
  • صوت های دوره تقریر نویسی و مطالب آن را چگونه تهیه کنیم؟
  • دانلود PDF جزوه کلاس
  • شرایط طرح تکمیلی تمرین تقریر نویسی چیست؟
  • چگونه در طرح تکمیلی تمرین تقریر نویسی ثبت نام کنیم؟
  • راه های ارتباطی با استاد و اعضای شرکت کننده چیست؟

ایده کارگاه تقریر نویسی

سال های زیادی از اولین تقریری که نوشتم و مورد پسند استادم قرار گرفت می گذرد. استاد علی فرحانی گام به گام من و شاگردان دیگر را با تقریر نویسی و مشاوره آشنا کرد و آن را در علوم مختلف به ما یاد داد و با ما تمرین کرد. پس از آن نیز با هدایت ایشان شیوه های نوشتن درس گفتار را با دوستان گروه المرسلات تمرین کردیم و مجموعه یادداشت های مختلف را از آثار استاد ارجمند و دیگران آماده کردیم. کتاب شرح بدایه الحکمه (3جلد) و جلد اول از کتاب شرح کفایه الاصول را زیر نظر ایشان نوشتم. شاگردان دیگر آثاری مثل مکاسب، الموجز، مناهج الوصول، انسان شناسی تطبیقی و … را تدوین کردند.

سال هاست که بنده و دوستانم با پوست و گوشت و استخوانمان تأثیر تقریر نویسی در فهم عمیق علوم اسلامی را حس کرده ایم. مطالب زیادی درباره تقریر نویسی در کانال المرسلات منتشر شد و استاد عزیز سال ها پیش به بنده فرمودن که در قالب چند ویدیو تصویری روش های تقریر نویسی و نگارش درس گفتار را برای مخاطبین کانال تبیین کنم که متأسفانه تا برگزاری این دوره به تأخیر افتاد.

اما الحمدلله در آذرماه سال 99 دوره ای با عنوان کارگاه تقریر نویسی با همکاری گروه علمی المرسلات و مجموعه صدا برگزار شد و استقبال چشمگیری از آن شد. در حالی که تبلیغات زیادی صورت نگرفت ولی حدود 70 نفر ثبت نام کردند و تقریباً 50 نفر در کلاس ها حاضر شدند. پیام های بسیار امیدوار کننده و مثبتی در بازخورد این دوره به دست ما رسید و افراد زیادی تمایل داشتند که این دوره در قالب مشاوره و تمرین ادامه پیدا کند. از این رو طرح تکمیلی تمرین تقریر نویسی از 29 آذرماه آغاز می شود. این دوره مخصوص کسانی است که یا در 5 جلسه دوره تقریر نویسی حاضر بودند و یا صوت های آن را استماع کردند. چون قرار است مسائل تئوری تدریس شده در این کارگاه به صورت عملیاتی تمرین گردد.

صوت های دوره تقریر نویسی و مطالب آن را چگونه تهیه کنیم؟

برای تهیه صوت های دوره تقریر نویسی می توانید از لینک زیر استفاده کنید:

دانلود PDF جزوه کلاس

دوستان زیادی زحمت کشیدند و خلاصه یا سیاهه های خوبی از جلسات نوشتند و برای بنده فرستادند که به مرور زمان آن ها را در همین صفحه منتشر می کنم. یکی از نوشته های خوبی که به دست بنده رسید یادداشت های آقای علی اکبر سالارکیا است که در لینک های زیر می توانید مطالعه و دانلود کنید:

شرایط طرح تکمیلی تمرین تقریر نویسی چیست؟

برای شرکت در این طرح اگر در دوره تقریر نویسی شرکت نکردید حتما صوت آن را از اینجا تهیه و استماع کنید.

طرح تکمیلی به مدت 5 جلسه برگزار می شود و جلسه آغازین آن شنبه 29 آذرماه برگزار می شود. با توجه به این که بعضی از طلاب در این دوره مشغول امتحانات هستند، هر هفته یک جلسه از مشاوره برقرار می شود تا شرکت کنندگان فرصت کافی برای گوش کردن به صوت های درسی و نوشتن سیاهه و تقریر را داشته باشند.

قرار است سه گروه مختلف با توجه به تفاوت اعضای شرکت کننده از نظر سطح علمی دایر شود. این گروه ها هر یک به عنوان نمونه سه علم مختلف منطق، اصول فقه و فلسفه را کار می کنند.

👈 هر یک از اعضا ضروری است یکی از سه گروه فوق را انتخاب کنند و از منابع آن ها برای تمرین تقریر نویسی استفاده کنند. برای دانلود منابع می توانید روی هر یک از گروه های فوق کلیک کنید تا به صفحه دانلود جلسات منتقل شوید.

چگونه در طرح تکمیلی تمرین تقریر نویسی ثبت نام کنیم؟

برای ثبت نام در این دوره می توانید از لینک زیر استفاده کنید:

کلاس ها در بستر اسکای روم برگزار می شود و نام کاربری و رمز عبور هر یک از افراد همان شماره تلفن همراهی است که هنگام ثبت نام وارد می کنند.

راه های ارتباطی با استاد و شرکت کنندگان

راه ارتباط با بنده (امین جواهری) و اعضای شرکت کننده در طرح تکمیلی، کانال کارگاه تقریر نویسی و گروهی است که در ایتا تشکیل شده است.

حتما در عضویت کانال باقی بمانید تا از آخرین اطلاعیه ها باخبر شوید. این کانال قرار است به فعالیت خود در رابطه با آموزش تقریر نویسی ادامه دهد.

با تشکر

سید مجتبی امین جواهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *